21 feb. 2010

Strategiile bogăţiei şi fericirii (XVII)

Motto: „Spune-mi pe cine asculţi astăzi şi-ţi voi spune ce vei avea mâine.”

Principiul asocierii
Unul dintre cele mai importante lucruri care te modelează pe parcursul întregii vieţi este unul dintre cele mai puţin înţelese. Este vorba de anturajul tău, de oamenii pe care-i primeşti în viaţa ta.

Te-ai gândit vreodată la felul în care ceilalţi îţi modelează viaţa? Acest gând nici nu mi-a trecut prin minte, până când am citit următoarele: „Nu subestima niciodată puterea influenţei”.

Influenţa celor din jurul nostru este atât de puternică, atât de subtilă, atât de gradată, încât nici nu realizăm cât de mult ne poate afecta.
Gândeşte-te bine la acest lucru. Dacă eşti înconjurat de oameni care cheltuiesc tot ceea ce câştigă, ai toate şansele să devii o mână spartă.

Dacă eşti înconjurat de oameni care se duc doar la biliard, fără a merge vreodată la spectacole, după toate probabilităţile, vei ajunge ca ei. Aceasta este puterea exercitată de semenii tăi.

Ea, însă, merge şi mai departe. Dacă eşti înconjurat de oameni care cred că este foarte bine să înşeli pe ici, pe colo, poate că vei fi convins că o iei „pe scurtătură”.

Oamenii te pot împinge cu adevărat în afara drumului, până când, într-o zi, peste zece ani, te vei trezi întrebându-te: „Cum oare am ajuns aici?”
Şi nu este un moment prea fericit...

Pentru a evita pierderea timpului cu oameni nepotriviţi, trebuie să-ţi pui trei întrebări fundamentale:
1. Cu cine îmi petrec timpul?
2. Cum mă influenţează?
3. Această asociere îmi convine?
Nu ezita să-ţi pui aceste întrebări.

Analizează timpul pe care-l petreci cu fiecare dintre principalii tăi asociaţi. Este pozitiv şi constructiv sau negativ şi distructiv?

Nu eşti sigur? Atunci gândeşte-te la următoarele:
- Ce te-au determinat să faci?
- Ce te-au determinat să asculţi?
- Ce te-au determinat să citeşti?
- Unde te-au determinat să mergi?
- Ce te-au determinat să gândeşti?
- Ce te-au determinat să vorbeşti?
- Сe te-au determinat să simţi?
- Ce te-au determinat să spui?

În cele din urmă, după ce ai analizat toate astea, pune-ţi ultima întrebare: „Oamenii, care sunt în jurul meu, mă ajută să mă dezvolt şi să merg în direcţia pe care am ales-o, atunci când mi-am stabilit scopurile?”

Dacă ai răspuns „da”, eşti suficient de norocos şi mă bucur pentru tine. Dar dacă nu eşti sigur, atunci este momentul pentru a-ţi evalua relaţiile cu unii dintre cei care joacă un rol cheie în viaţa ta.

Nu este deloc uşor să eviţi influenţa. „Tipul” nostru spune: „Locuiesc aici, dar aceasta nu are importanţă. Sunt înconjurat de aceşti oameni, dar nu mă deranjează”. Ei bine, greşeşte. Totul are importanţă! Iată o frază, de care trebuie să-ţi aminteşti mereu: totul are importanţă.

Unul dintre scopurile mele principale este să te fac să spui: „Zilele, în care mă păcăleam pe mine însumi, s-au sfârşit. Vreau să ştiu cine sunt şi cine voi deveni. Vreau să ştiu care sunt punctele mele forte şi care-mi sunt slăbiciunile, ce are putere asupra mea, ce mă influenţează, ce am permis să-mi afecteze viaţa. Vreau să dau un sens vieţii mele”.

Poate că ai auzit povestea micuţei rândunici. Ea îşi acoperise un ochi cu aripa şi plângea amarnic. O bufniţă, care zbura pe alături, a întrebat: „Pasăre mică, ce s-a întâmplat?” Rândunica şi-a dat la o parte aripa şi i-a arătat o rană adâncă în locul unde fusese unul dintre ochi.

„Înţeleg acum”, a ţipat bufniţa, clipind din ochi. „Plângi fiindcă cioara ţi-a scos ochiul!” „Nu”, a replicat cu tristeţe pasărea. „Nu plâng fiindcă cioara mi-a scos ochiul, ci pentru că i-am dat voie să o facă”.
Este cineva care încearcă să te împiedice să vezi?

Este cineva care încearcă să te orbească şi să te împiedice să-ţi vezi visele ajunse realitate? Este uşor să le permiţi celor din jur să-ţi influenţeze viaţa, mai ales în rău. Este uşor să le permitem celor din jur să determine ce direcţie va lua viaţa noastră, să ne lăsăm convinşi, să permitem ca valurile să ne poarte şi ca anumite presiuni să ne modeleze. Întrebarea este: asta doreşti?
Eşti pe punctul de a deveni, de a realiza şi de a dobândi ce vrei sau le permiţi celorlalţi să îţi fure visele?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu