27 mai 2010

Cum să eviţi grijile

Atunci când suntem ocupaţi cu activităţi interesante, „viermele îngrijorării” pătrunde foarte dificil. Dar când mintea este golită de activitatea cotidiană şi nu face ceva anume sau stăm în pat cu lumina stinsă, există toate şansele ca el să se strecoare. Poate că ne îngrijorăm în privinţa lucrurilor care nu au mers bine pe parcursul zilei sau la ce nu ar fi trebuit să-i spunem soţiei, sau ne întrebăm dacă viaţa merge într-o direcţie bună.

Cum să eviţi să te îngrijorezi? Simplu! O modalitate excelentă constă în a nu-ţi acorda timp pentru aceasta. Cu alte cuvinte, menţine-ţi mintea ocupată. Orice fiinţă umană este capabilă să se gândească doar la un singur lucru într-un anumit moment de timp. Astfel, o minte ocupată nu are niciodată timp liber pentru griji.

Când eşti ocupat cu activităţi interesante, preocupat de hobby-uri precum lectura, când practici un sport sau eşti implicat într-o acţiune caritabilă de amploare, nu ai timp să te îngrijorezi.

Am descoperit că o modalitate minunată de a goni „viermele îngrijorării” este aceea de a citi câteva capitole dintr-o carte motivaţională în fiecare seară, înainte de culcare. Această ocupaţie imprimă în minte nişte gânduri pozitive înainte de a adormi! Încearcă şi tu!

Distruge „viermele îngrijorării”

Am să-ţi expun un mic plan, care te va ajuta să elimini cea mai mare parte din motivele de îngrijorare. Îţi recomand să începi cu câte un motiv de îngrijorare şi, rând pe rând, să le îngropi pe toate, să le dai uitării, fără nici o şansă de a mai apărea vreodată la suprafaţă. Însă trebuie să te avertizez! Nu încerca să răspunzi la întrebări fără a le scrie pe hârtie. Atunci când vei scrie şi întrebarea şi răspunsul, vei descoperi că aceasta te va ajuta să-ţi clarifici gândirea.

Pasul 1: Exprimă clar ce te îngrijorează

De exemplu: „Mă îngrijorează că rezultatele mele la serviciu nu sunt suficient de bune”.

Pasul 2: Acum decide dacă merită sau nu să te îngrijorezi

Întreabă-te: „De ce mă preocupă acest lucru şi merită oare să mă preocupe?” De exemplu: „Da, este cazul să mă preocupe pentru că aş putea pierde locul de muncă, dacă şi superiorii mei sunt de părere că rezultatele mele nu sunt suficient de bune”.

Dacă descoperi că eşti preocupat de aspecte pe care nu le poţi controla, cum ar fi vârsta sau înălţimea, trebuie să accepţi că nu poţi face nimic în legătură cu aceasta şi nu trebuie să te mai îngrijorezi. Nu merită să te preocupe lucrurile care nu vor avea un efect sau o influenţă semnificativă asupra vieţii tale.

Pasul 3: Dacă ai decis că nu merită să te îngrijorezi, opreşte-te şi întoarce-te la Pasul 1. notează un alt motiv de îngrijorare, mai important. Dacă însă consideri că motivul este întemeiat, începe să notezi o listă cu lucruri pe care le poţi face, pentru a schimba acest fapt.

Această listă trebuie să devină planul tău de acţiune, pentru a te ajuta să scapi de acest motiv de îngrijorare. De obicei, incapacitatea de a ajunge în acest punct este cea care îi determină pe oameni să se îngrijoreze. Vei descoperi că, odată ce ai un plan de urmat, ţi-a fost ridicată o piatră de pe umeri. De exemplu: „Voi lucra mai mult în fiecare zi”, „Voi fi mai flexibil şi mai plin de solicitudine”, „Voi studia mai mult în domeniul meu”, „Îmi voi aborda şeful şi îi voi cere părerea despre activitatea mea şi despre cum aş putea s-o îmbunătăţesc.”

Pasul 4: Începe acum să-ţi duci planul la îndeplinire!

Fă ceva astăzi, indiferent cât de puţin, pentru a-ţi realiza planul. Este grozav să ştii ce anume te îngrijorează. Este fantastic să ai un plan care să te ajute să elimini această problemă. Dar totul este inutil, dacă nu-ţi duci planul la îndeplinire!

Oare de ce mă îngrijorez

Cei mai mulţi oameni, care au avut succes în orice domeniu al vieţii lor, au descoperit beneficiul înlocuirii grijilor cu încrederea în sine, cu încurajările şi gândurile constructive. Ei nu-şi mai irosesc timpul preţios şi energia cu griji inutile. Iau hotărâri clare şi acţionează imediat, evitând să zăbovească prea mult asupra unei probleme şi să permită grijilor să-i domine.

Opreşte-te chiar acum şi întreabă-te: „Oare de ce mă îngrijorez? Oare lucrul, din cauza căruia îmi fac probleme, chiar merită stresul pe care mi-l provoacă?” Există foarte mari şanse să descoperi că este vorba despre ceva lipsit de importanţă.

În cele mai multe cazuri, 95% din lucrurile din viaţa noastră sunt minunate. Aşadar, dacă vrei să fii fericit şi să ai o viaţă lipsită de griji, trebuie doar să te concentrezi asupra acestor 95 de procente, care reprezintă motive de bucurie şi să le ignori pe cele 5% care nu sunt benefice.

Bună dimineaţa!
Şi tu poţi fi un învingător!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu